Geestgroen

17.1.06

Constant

Ooit las ik ergens: "Having a bad day? Well, what have you done about it to change that?"
Als ik een bad day heb, moet je zoiets dus niet tegen me zeggen. Soms is het gewoon lekker en heb ik helemaal geen zin om daar iets aan te doen. Ik ben bovendien te egoïstisch om daar bij stil te staan. And what have I done about it? Helemaal niets. En daar heb ik ook totaal geen zin in.
Niet dat ik vandaag een bad day heb of zo, maar ik las weer even Jason Mraz' Journal op zijn officiële website. In zijn bericht van 5 september 2005 schrijft hij: "(...) making the future a place I look forward to going." Doen wij dat? Is dat waar wij mee bezig zijn? Constant?
Wanneer is dan die toekomst? Wanneer kom je dan aan in die toekomst die je voor jezelf hebt gecreëerd? Nooit.
Er zijn maar weinig momenten waar we van genieten. En dan heb ik het over het genieten van het moment in het moment zelf. En ik geef toe dat dat heel moeilijk is, maar soms is het er. Dan kijk je om je heen en besef je ineens hoe mooi alles eigenlijk is.
Ik weet niet precies meer waar ik dit vandaan gehaald heb, maar ik hoorde een tijdje terug: "Ik werd op een ochtend wakker en ik dacht dat dit het moment was dat het geluk voor mij zou beginnen. Maar dat had ik mis; dat moment, dat was het geluk."
Het zit in een klein hoekje.
Wat dat betreft zijn bad days dus helemaal niet erg; ze leren je genieten van je mooie momenten.

1 Comments:

At woensdag, 18 januari, 2006, Anonymous Anoniem said...

" I remembered a morning when I was 18 years old. You were sitting in the garden and the sun was rising. The sea was quiet and there was a soft brease. I felt very happy and thougt that thát was the beginning of happyness and that it would kept on growing. But now, 46, I realised that that was the most happy moment of my life and it just got less and less over the years. Funny, how we see the future in the past" Citaat The Hours. Grappig, hoe jij toekomst zag in iets dat al verleden was. Over toekomst creëren gesproken ;)

 

Een reactie posten

<< Home