Geestgroen

4.1.06

Meer dan barok

Ik las vandaag een stuk in de Apeldoornse Courant over de zusjes Park.
Kyung-Ah (11) en Hae-Jin (9) zijn twee getalenteerde violistes die sinds kort les krijgen aan het Sweelinck Conservatorium. Het einde van het artikel leest: "Zij willen gewoon vioolspelen en dromen van studeren in muziekstad Wenen en een wereldreis met de viool onder de arm." Ik vraag me ten zeerste af of dit 'mooischrijven' is, of dat de meisjes dit ook werkelijk gezegd hebben, maar laat ik van het laatste uitgaan. Ik ben nog nooit in Wenen geweest, maar het is een van mijn vele dromen (ik ben vast niet de enige), en ik denk niet dat iets mooier in de oren klinkt dan: "Een wereldreis met de viool onder de arm." Proef je dat fijne, bijna zwoele dat er vanaf straalt?
Jonge talentjes zijn altijd bijzonder, maar die laatste zinnen maken de meisjes stukken interessanter. Twee zusjes van negen en elf willen in Wenen studeren en maar al te graag op reis met hun viool. Daar wil ik veel meer over horen dan over vioollessen en barok.

2 Comments:

At woensdag, 04 januari, 2006, Anonymous Anoniem said...

Waar-om?

 
At zaterdag, 07 januari, 2006, Anonymous Anoniem said...

Wenen. Ik ben er geweest. Niet met een viool, maar met een cello onder mijn arm. We (ik en de rest van het ensemble) deden mee aan het jeugdconcours. Verder is Wenen grauw en lang niet zo dromerig als ik had gehoopt. Maar als je er ooit nog langs fietst, bezoek dan het Hundertwasser Haus. Mooi.

 

Een reactie posten

<< Home