Geestgroen

31.12.05

Oude fiets

Mijn naam is A.E.delaCourt en ik schrijf aan jou.
Ik ontsteek een vlam. Mijn sigaret rookt. Een biertje staat naast de muis. Op de radio spreekt de oudste vrouw van Nederland.

Mijn baas noemt mij een meisje. Hij vertikt 't mij een vrouw te noemen.
Mag ik toegeven dat ik mijzelf die benaming (stiekem) wel geef?
Ik ben zeventien. Ik bedoel, kom op nou, ik ben zeventien!
Mijn moeder zei op mijn veertiende al dat ik een vrouw was. Maar dat zeggen alle moeders als hun dochter voor het eerst ongesteld is.
Ik had nog geen borsten, maar ik kreeg wel een mooie BH.

Dit was mijn vaders idee. Van dit blog, bedoel ik.
Ik moet jullie vertellen wat jullie kunnen verwachten van dit blog, zegt hij.
Eerlijk gezegd zou ik echt niet weten waar ik me over uit ga laten, dus ik schrijf maar in de hoop dat het zichzelf ontwikkelt.


Van de grote meesters leren wij (zei De Oude Wijze), dus ik luister.