Geestgroen

11.1.06

Pass it on!

Al die dingen die wij dagelijks doen, doen wij die voor onszelf? Eten, drinken, douchen, of om iets heel banaals te noemen: krabben? Ik neem aan van wel, maar zeker niet bewust. We zouden eens vaker dingen voor onszelf moeten doen.
Wat daar ook onder valt, is dingen voor anderen doen. De deur open houden voor een onbekende, opstaan in de trein voor de ouderwordende mens, of iets kleins als een glimlach (want daar kom je heel ver mee, zoals mijn moeder altijd zegt); deze dingen doen ook jezelf goed.
Ik las laatst een column van Jason Mraz op zijn officiële website (zoals dat heet). "Do something magical today and don’t tell anyone about it. You’ll know and that’s all that counts."
Doe zomaar eens een briefje met een vriendelijke tekst erop in iemands jaszak. Degene zal niet weten van wie het komt, toch even gestreeld zijn. Jij daarentegen weet het en dat is genoeg. Dat doe je dus ook een beetje voor jezelf.
Ik, evenals vele andere meisjes, heb een string van Snoopy (H&M). Zo zat ik eens op het toilet en las op het lipje (ha ha): "Have a nice day!" En een glimlach verscheen op mijn gezicht.
Dus voor jou: Have a nice day (and pass this message on).

2 Comments:

At woensdag, 11 januari, 2006, Anonymous Anoniem said...

have a nice day to!!

 
At donderdag, 12 januari, 2006, Anonymous Anoniem said...

Wie is die oh-zo-originele anonymous toch iedere keer? Have a bad day smeerpijp! Foei.

 

Een reactie posten

<< Home