Geestgroen

5.2.06

Grapjas

Na een enerverend avondje uit stonden Np en ik bij de bibliotheek waar we onze fietsen geparkeerd hadden. Np: 'A.E., waar is je fiets? Mijne staat daar zo eenzaam te wezen.' We keken verderop en zagen haar fiets netjes in het rek geparkeerd, zonder buurfietsen.

Ik denk, kut, waarom mijn fiets? Koop, godverdomme, zelf een fiets. Al dan niet, ga lopen, eikel.

Het mannelijk schoon dat bij ons was, keek nog even rond bij de bibliotheek en vond mijn fiets in een soort van afgrond, waar die niet uit zichzelf ingevallen was.
Godzijdank had ik mijn tweewieler weer, al viel er bijna niet mee voor uit te komen
Maar goed, ik weet niet zeker of dat aan de fiets lag.

Wil de grapjas zich a.u.b. melden bij comments?

1 Comments:

At zondag, 05 februari, 2006, Anonymous Anoniem said...

Vreselijk irritant zulke grapjassen. Mij overkwam 3 weken geleden ook zoiets leuks.

Ik was gaan stappen in Breda en had mijn fiets op mijn vaste plekkie gezet. Samen met een vriendin liep ik een paar uur later enigzins onder invloed terug richting fietsen toen we een jongeman met een fiets zagen lopen.
De politie vroeg aan die bewuste jongman waarom hij zijn fiets niet gewoon van het slot haalde? De jongen antwoorde dat hij zijn sleutel was verloren tijdens het stappen. De politie vond dit kennelijk een aannemelijke verklaring en liet de jongen verder lopen.
Mijn vriendin en ik hadden ons dit hele gebeuren staan te bekijken en wilde net weglopen toen ik me bedacht dat ik die fiets toch ergens van kende...

Ja, echt waar, ik had bijna mijn fiets laten jatten terwijl ik er naar stond te kijken.

 

Een reactie posten

<< Home