Geestgroen

15.3.06

Knikker

En dan typ ik en typ ik weer en kijk ik zo naar mijn korte nageltjes met die vreselijke groene nagellak en zorgvuldig aangebrachte blauwe puntjes en dan denk ik, wat typ ik toch.

Het is niet de eerste keer dat ik over mijn nagels schrijf:

De ene hand oranje
De ander wit
Of roze
Of zoiets

Volgende keer
Donkerrood
Of wel
Nep
Misschien
Zo af te nemen
(Zomer 2004)
-
Wat typ ik toch. Van gedichtjes in de zomer van 2004:

Ik denk
Dat de wereld
Helemaal geen reet voorstelt
Als je op de zon woont

Tot nog meer loze gedichtjes in de winter van 2005:

Als het hete water
Mijn nog droge huid
Betast
Staan kleine haartjes
Rechtovereind
En het water giert
Van het lachen
Als het zich een weg baant
Door het omgetoverde landschap
Naar benee


En zo gaan mijn vingers hun gang (of het nou leuk is of niet).
Gelukkig beginnen mijn lessen Poëzie volgende week.

1 Comments:

At woensdag, 15 maart, 2006, Anonymous Anoniem said...

:)

 

Een reactie posten

<< Home