Geestgroen

25.4.06

Kletteren

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!
Sorry.
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!
Sorry, maar ik heb vandaag nog niet gelachen, dus doe ik dat even hier.
Drieëntwintig messen, vierentwintig vorken, een lepel, een soepkop, drie borden, twee lege en twee volle flesjes bier en een appelsap op de grond laten kletteren vandaag.
Gelukkig was de baas aanwezig om dit te kunnen aanschouwen.
(Soms kan ik, dramakoningin, ook nog relativeren:)
Toen mijn dag erop zat, fietste ik in de lage zon naar huis. Zag een oude man op het kruispunt bij een boom waar een foto van een jonge man op hing. Voor de boom stond een herdenkingssteen met een naam en nogmaals een foto. De oude man stapte van zijn fiets af en parkeerde die ongemakkelijk bij de steen. Hij wreef met een hand langs zijn grote neus en haalde een geruite zakdoek uit zijn broekzak tevoorschijn. De man huilde niet, hij gaf een klopje op de steen, keek er even naar en liep er toen om heen, plukte wat lange sprieten gras uit de weg. Ik fietste hem voorbij en schaamde me dit intieme moment zo aan te hebben staan gapen.

4 Comments:

At woensdag, 26 april, 2006, Anonymous Anoniem said...

En zo staan we weer met beide benen op de grond....

 
At vrijdag, 28 april, 2006, Anonymous Anoniem said...

:)

 
At dinsdag, 02 mei, 2006, Anonymous Anoniem said...

Interessant dat ik me, terwijl ik dit lees, besef dat ik gister een heel gesprek over diezelfde man en de jongen waarvoor het monument is bedoeld had, terwijl jij achter me stond. Toeval?

 
At donderdag, 04 mei, 2006, Blogger A.E.delaCourt said...

Echt waar? Hm.

 

Een reactie posten

<< Home