Geestgroen

4.8.07

Vrije dag

Gister was mijn laatste werkdag. Ik heb drie weken welverdiend vakantie. Gister werd ik opeens verkouden. Als ik drie weken geleden verkouden was geworden, was dat ongetwijfeld een goede reden geweest om niet naar mijn werk te hoeven, maar juist op mijn laatste werkdag, toen ik het echt niet erg vond om te werken, voelde ik me werkelijk ziek. En toch ben ik de hele dag gebleven. Dat bewijst maar weer waarom je wel hondsziek moet zijn, wil je niet kunnen werken en verklaart waarom mijn baas mijn voorgaande ziekmeldingen in twijfel trok.
Een tijd geleden las ik dat werknemers je niet willen aannemen omdat zij op het internet dingen over je te weten zijn gekomen. Nou vertel ik eerlijk op het internet, dat ik me wel eens onterecht ziek heb gemeld (drie keer in het afgelopen jaar, oke). Op een mei moest ik werken om acht uur ’s ochtends. Maar op koninginnedag was ik in Amsterdam. Ik had een vriendin gevraagd of ze mij hoe dan ook op de laatste trein naar Apeldoorn wilde zetten, wat ik ook deed of zei. Om negen uur was ik en ook zij dronken genoeg om de laatste trein te willen missen. De volgende ochtend moest ik om vijf uur mijn bed uit om de trein van half zeven te halen, geloof het of niet, om vijf uur was ik wakker en gedoucht maar nog te van de kaart om de trein te pakken. Ik belde mijn werk af. Vanaf dat moment voelde ik me echt niet goed. Liegen is niet fijn. Toen ik gebeld werd om mijn ziektebeeld en verblijfplaats door te geven heb ik dan ook de waarheid verteld. Het allermooiste was de officiële waarschuwing die ik een week later aangetekend ontving: ‘… omdat u zich in beschonken toestand in Amsterdam bevond…’
Mijn laatste werkdag bestond uit drie aspirines en een hele hoop snot.
Vandaag is mijn eerste vakantiedag en de zon vindt dat erg leuk voor me.
Ik werkte de laatste weken zo veel dat ik me op een zeldzame vrije dag erg nutteloos voelde. Dan weet je dat je er slecht aan toe bent.
Nu het echt vakantie is, is het ook echt vakantie. Ik hoef mij op geen enkele nuttige bezigheid voor te bereiden. Ik heb de middag naakt in de zon doorgebracht en daar ga ik nu mee verder.

4 Comments:

At zondag, 26 augustus, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ha, you liar! Je hebt er helemaal niets nieuws opgezet.

 
At maandag, 12 november, 2007, Anonymous Anoniem said...

ja waar blijven die stories now. zelfs in Jamaica bekijk ikje site nog;)

Kuzz Niki

 
At maandag, 07 januari, 2008, Anonymous Anoniem said...

ANOEK WAAR ZIT JE?????????????

 
At zaterdag, 16 februari, 2008, Anonymous Anoniem said...

Er is tijd voor alles.

 

Een reactie posten

<< Home