Geestgroen

15.2.07

De zon schijnt

Een tijd terug liep ik vanaf Centraal naar school, achter een man met een sigaar. Alsof hij met zijn vingers knipte, zat ik ineens in Frankrijk, een vakantie van toen ik jonger was. De zon was al onder gegaan. De familie zat aan tafel op het binnenhofje. Een hagedis liep over de stenen muur van het huis. Mijn vader rookte een sigaar en vertelde een verhaal dat er niet toe doet. Hij vertelt graag. Ik volgde de man zo lang ik kon. Tranen stonden in mijn ogen.

Geloof het of niet, maar ik ben een tijdje aan de lijn geweest, vorig jaar mei of juni. Ik werkte in een restaurant in Park Hoge Veluwe. Het was druk, het weer was mooi. Ik dronk drie milkshakes, 's ochtends, 's middags en in plaats van het avondeten (terwijl mijn collega's naast me a la carte aten). Vervolgens sprak ik af met mijn vriendinnen om ons in de ondergaande zon vol te gieten met bier. Zoals je begrijpt, viel ik niet af.
Het is weer tijd voor de lijn, de milkshakes zijn uit de kast gehaald. Bij het drinken van de eerste shake ben ik weer terug op het terras. Kon ik toen mijn geluk niet op, nu opnieuw niet en lijkt lijnen me een volkomen onzinnige bezigheid.

Voor mijn achttiende verjaardag kreeg ik twee boeken van Nee. 's Zondags zat ik in de zon in mijn bh en korte broek. De zon scheen van rechts op me. Zodoende verbrandde de rechterkant van mijn lichaam. 's Maandags was ik vrij en las ik, aan de andere kant van de tuin, liet mijn linkerkant verbranden. Dinsdags meldde ik me ziek en lag ik op mijn verbrande buik in de ligstoel. Toen Nee mij op woensdag meevroeg naar het strand, was er geen mogelijkheid comfortabel te liggen. Ik keek over de rand van het tweede boek. Voetballend was Nee het leukst.

1 Comments:

At donderdag, 15 februari, 2007, Anonymous Anoniem said...

lijnen... op mijn werk doen zo'n 75% van mijn collega's mee met het sonja bakker dieet. als er dan iets lekkers op tafel wordt gezet is het antwoord van zo'n 40 vrouwen direct "Nee, ik heb een Sonja-dag". pff wat een bullshit.
genieten mensen... dat is belangrijk. (daar waren we het volgens mij al eerder over eens geworden).
dus vanaf nu heb ik elke dag een SAS-dag, oftewel een schijt-aan-sonja-dag. lijnen lukt niet nee, maar genieten wel!!
en ik voel me er heerlijk bij;)

 

Een reactie posten

<< Home