Geestgroen

9.7.06

Royal Flush

Gister naar een kattenshow geweest in New Orleans. Ik heb de stad zelf niet gezien, maar onderweg naar het Hilton Hotel, waar de show plaatsvond, zag ik een paar huisjes langs de weg liggen. Het moeras staat scheef, alsof iemand de bomen een kant op heeft gekamd.
Onze kat, Howz a Blues - Jazz (chocolat male persian), zag er niet zo goed uit. Hij is zijn mooie vacht kwijtgeraakt door het warme weer.
Andere katten in de show hadden een geweldige vacht met een immense kraag, zoals het hoort. Weet je hoe hun eigenaren dat voor elkaar krijgen? Ze stoppen ze in een hok, zodat ze zich amper kunnen bewegen en zodoende minder haar verliezen en zetten de airconditioning op tien graden Celsius zodat die beesten vanzelf meer haar kweken, want ze hebben het koud.
Jazz sliep vannacht bij me, lekker warm. Ik heb urenlang zijn vacht losgeaaid. He was loving it.

Eergister aten we met z'n allen (vrienden en buren) spaghetti. Cindy had wederom gekookt!
We zaten buiten. Mrs. April, de buurvrouw, sprong ineens op, zette de hele conversatie stop en zei: 'What?! Cindy cooked twice this week?' Het drong echt door.
Diezelfde avond zei Jay dat hij vis wilde frituren de volgende dag. Hij zou zelfs naar Wal Mart gaan om friet te halen.
Gister dus, belden we Jay rond een uur of zeven dat we onderweg naar huis waren. Hij vroeg of we even langs Wal Mart konden om friet te halen.
Pas na achten stond ik vis te snijden. Jay zocht iets en vroeg: 'Cindy, hebben we vet?' (Zonder dit vet kun je vis niet frituren.)
Er ontstond een hels gevecht in huize Creel. Alles ging de vriezer weer in en we bestelden pizza.

De buren belden vlak na het eten, rond een uur of tien, of we kwamen pokeren. Het duurde even voordat ik het snapte.
Alleen Mr. Bob en ik waren nog in het spel en ik had per ongeluk een Royal Flush (het allerhoogst) en bij de volgende kaarten zette Mr. Bob ineens zo fucking veel geld in dat ik me afvroeg hoe vaak een Royal Flush voorkwam. Dat kan nooit, denk ik, hij bluft zich een slag in het rond. Ik had een paar zessen, what the hell, ik deed lekker mee. Zijn kaarten waren niks waard, mijn zessen waren zelfs nog hoger. Inmiddels ben ik determined de pot, zo'n zestig dollars, te winnen. Mr. Bob zet alles in. Ik heb een paar tienen en moet wel. De knakker had een full house. Whatever happend to beginner's luck?

Np vertelde me dat ze achthonderd euro had gewonnen. Ik vertel dat aan Cindy. Ze vraagt me hoeveel dat in dollars is. Hier begint onze breinbrekende discussie.
Alles wat ik weet, is dat als ik honderd dollars pin, er tachtig euro van mijn rekening wordt afgeschreven. In mijn simpele hoofd betekent dat, dat als ik duizend dollars pin, er achthonderd euro wordt afgeschreven. Toch? Cindy zegt dat achthonderd euro evenveel is als zeshonderd dollars, omdat de euro meer waard is. Ik vraag me af hoe ze dat daaruit kan concluderen. Ze is het met me eens dat een euro gelijk staat aan ongeveer een dollar en een quarter, maar dan is achthonderd euro alsnog zeshonderd dollars. Dit is een van de weinige keren dat ik zeker weet (niet alleen denk) dat Cindy fout zit en hier wil ik een slagje uit slaan. Als ik verlies, moet ik poepscheppen in de kattenkamer en dweilen. Als ik win, mag ik van Cindy naar haar kapper op haar kosten.

Cindy's kapper was erg enthousiast over de boblijn die hij bij mij geknipt had. Ik moest zelfs terugkomen zodat hij er foto's van kon maken. Ik leek wel een model uit New York, zei hij (dat zei hij echt!). Ik denk dat ik me in heel mijn leven nog nooit zo cool heb gevoeld.

Alles wat nog moet gebeuren of waar ik me druk om moet maken, stel ik uit.
Ik zit in mijn bikini op de schommelbank en zweet me kapot. Ik eet chips, drink bier en rook. Hoewel de chips gebakken is en niet gefrituurd, het bier light en de sigaretten ultra light, ga ik over mijn gezondheid later inzitten.
Ik moet ook ontzettend nodig plassen, maar we weten dat plassen veel lekkerder is, als we het tot het uiterste ophouden.
En het orgasme-verhaal kennen we.
Today is National Procrastination Day, that we will celibrate tomorrow (mijn lijfspreuk deze maand).

4 Comments:

At maandag, 10 juli, 2006, Anonymous Anoniem said...

:) goed van je te horen noek x

 
At dinsdag, 11 juli, 2006, Anonymous Anoniem said...

je hebt gelijk wat de dollars betreft!
thijsk

 
At dinsdag, 11 juli, 2006, Anonymous Anoniem said...

fotootje! van je kapsel - hoeveel dollars/euro's heb je nu precies verloren?

 
At woensdag, 12 juli, 2006, Blogger A.E.delaCourt said...

Bolhoed, ik stuur broeder wel een foto, gezien geen van jullie weet wat MSN is. Twintig dollars gewonnen met poker (inzet was tien dollars) en van Cindy een gratis knipbeurt, so I'm doing good. Hoe is het daar? Kusjes, bel nog.

 

Een reactie posten

<< Home